Hej!
Satte för ett tag sedan in alu fönster i huset, efter montering så inser jag att fönsterbleck till alu är special och skall monteras under fönstren INNAN monteringen av fönster. Jag lixom säkert många andra bommade detta.
Nu behöver jag lösa det på annat vis.
Min tanke, efter en hel del funderingar är att borra och nita/skruva in vanliga fönsterbleck i aluramen, likt bildena nedan.
Vad tror ni? Andra förslag?
Joakim
Satte för ett tag sedan in alu fönster i huset, efter montering så inser jag att fönsterbleck till alu är special och skall monteras under fönstren INNAN monteringen av fönster. Jag lixom säkert många andra bommade detta.
Nu behöver jag lösa det på annat vis.
Min tanke, efter en hel del funderingar är att borra och nita/skruva in vanliga fönsterbleck i aluramen, likt bildena nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vad tror ni? Andra förslag?
Joakim
Besserwisser
· östergötland
· 2 767 inlägg
Det går väl med bleck utan instickskant o sticka upp dom under den nedre aluprofil en, skruva i gavlarna på blecken
Du menar såhär?plåtrickard skrev:
Det har jag redan funderat på, och provat. Problemet är att aluramens fästen sitter ivägen med ca 200mm mellanrum. Funkar ev. med en kortare bockning baktill men hur ska jag fästa blecket?
bleck utan instickskant är väl inte standard heller så det lär väl kosta en del extra hos plåtslagaren kontra standard hos bygghandeln?
Logga in
Skapa konto
Joakim
Klicka här för att svara