Har bytt fönster i ett tegelhus och av den anledningen sitter fönstren ganska långt in, ca 5 cm från karm till gipsvägg. Hur gör man med fönstersmyg? Man vill ju gärna ha den åtminstonde 15 cm djup. Har man mindre går det inte att ha något i fönstren och fönsterbrädor utanpå vill jag inte ha. Någon som vet?
 
Nått sånt här kanske:

PICT3777.jpg

Det är ju som vanligt svårt att både äta kakan och ha den kvar.
 
Det är så jag vill ha det :-) Hur långt sticker fönsterbrädan ut utanför väggen? Mitt problem är ju att jag bara har 5 cm att vila brädan på eftersom fönstren sitter så pass långt in...
 
3 cm ungefär. Det är ju dock inget som hindrar att brädan sticker ut 10cm om det är vad som behövs. Hur det ser ut vettefasen, du får snickra ihop en liten provbit och testa!
 
Ca samma här 20cm djupa, överhäng ca 3 cm. Snickarna drog en pärla i fönsterbrädets frmakant så ser det smäckrare ut.
 
Att tänka på är att inte dra ut den för långt om det sitter en radiator under fönstret då det stoppar luft rörelsen. Går iofs att spåra ur men hur mycke det hjälper vet jag ej.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.