Har ett sovrum i ett uthus som skall renoveras enligt tidigare trådar.
Fönstret i detta sovrum sitter väldigt lågt ca 30cm från golvet när jag gjutit ny platta.
Jag skulle vilja ha synpunkter på vad som egentligen är bästa lösningen här.
Plåten på utsidan skall ersättas av träpanel.
Kan man låta ett fönster gå både i teglet och sen fortsätta upp i träpanelen? Hur löser man isåfall foder o.s.v?
Kan man ha ett fyrkantigt mindre fönster högt monterat ca 145cm från golv?
Jag har mycket svårt att föreställa mig vad som egentligen känns mest naturligt.
Fönstret i detta sovrum sitter väldigt lågt ca 30cm från golvet när jag gjutit ny platta.
Jag skulle vilja ha synpunkter på vad som egentligen är bästa lösningen här.
Plåten på utsidan skall ersättas av träpanel.
Kan man låta ett fönster gå både i teglet och sen fortsätta upp i träpanelen? Hur löser man isåfall foder o.s.v?
Kan man ha ett fyrkantigt mindre fönster högt monterat ca 145cm från golv?
Jag har mycket svårt att föreställa mig vad som egentligen känns mest naturligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderar på att montera träfasad istållet för röda plåten och måla vit. Sedan låta fönstret sitta på standardhöjd ca 100cm.
Då går fönstret genom skarven mellan puts och träpanel men allt är åtminstonde vitt?
Då går fönstret genom skarven mellan puts och träpanel men allt är åtminstonde vitt?
Nog första gången ingen här har lösning på mitt problem 
Betyder det omöjlig ekvation?
Förmodligen måste jag kompromissa här frågan är vilken kompromiss som ser minst dålig ut ..
Betyder det omöjlig ekvation?
Förmodligen måste jag kompromissa här frågan är vilken kompromiss som ser minst dålig ut ..
Klicka här för att svara