BirgitS BirgitS skrev:
Finns ju klassiska tråd- och spetsgardiner som man ser dåligt igenom
I Tyskland förekommer det ofta att fönstren har vita spetsgardiner mot glassidan och sedan färgglada gardiner inne i rummet. Svårt att se in och på håll ser fasaderna riktigt tråkiga ut med alla dessa vita spetsgardiner.
 
Jag kan visa hur det ser ut för oss. Persienner är helst något vi vill slippa.
 
  • Vy från fönster på ett hus under renovering med byggställningar och nyanlagd häck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Klart har man så nära till grannen , det blir att sätta på morgonrocken innan kaffet ,
annars en ljus gardin som spänns upp till halva fönstret , då kan inte grannen se mer än huvudet
 
K
Tycker att kommunerna skulle ha ett större ansvar för att det inte uppstår sådana situationer. Våra grannar har också stora glaspartier mot oss. Men som tur är har vi inga fönster åt det hållet...
 
K Kallebo skrev:
Tycker att kommunerna skulle ha ett större ansvar för att det inte uppstår sådana situationer. Våra grannar har också stora glaspartier mot oss. Men som tur är har vi inga fönster åt det hållet...
Hur skulle kommunen göra det, menar du? Tvinga folk att uppföra 3 m höga plank? Förbjuda fönster åt de håll man har grannar som redan har fönster? Inte tillåta att bygga närmare tomtgräns än 10 m?
 
Kommunen kan ju knappast stå för det, folk gnäller ju redan så mycket för att kommunen lägger sig i för mycket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.