3 809 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Fönsterfilm och elementreflektor
Vad tror ni om dessa produkter, värt pengarna i en kolonistuga som skall ha underhållsvärme ca 5-7 grader under kommande vinter?
https://www.amazon.se/tesa-Moll-Ele...ocphy=9062452&hvtargid=pla-613740379112&psc=1
https://www.clasohlson.com/se/Tesa-isolerande-fönsterfilm/p/Pr343040000
https://www.amazon.se/tesa-Moll-Ele...ocphy=9062452&hvtargid=pla-613740379112&psc=1
https://www.clasohlson.com/se/Tesa-isolerande-fönsterfilm/p/Pr343040000
Viss nytta kan de säkert ge när isoleringen är dålig. Märkte själv hur varm ytterväggen blev bakom elradiatorn i garaget och satte därför upp elementreflektorfolie bakom. Har bara 95 mm isolering i väggen och det kändes som en klar förbättring med folien. Värmen reflekteras framåt och det blir bättre konvektion mellan väggen och radiatorn.
Vilken reflektorfolie köpte du?J Josth skrev:Viss nytta kan de säkert ge när isoleringen är dålig. Märkte själv hur varm ytterväggen blev bakom elradiatorn i garaget och satte därför upp elementreflektorfolie bakom. Har bara 95 mm isolering i väggen och det kändes som en klar förbättring med folien. Värmen reflekteras framåt och det blir bättre konvektion mellan väggen och radiatorn.
Även jag provade reflektorer bakom elementen. Väggen blev då inte lika varm.
Har även provat utskuren plastskiva mellan fönsterglasen. Man kunde även täta med en list. Den tror jag mer på mot en plastfolie. Har behållit en skiva i ett badrumsfönster där jag upplever ett mindre kallras.
Sedan använder en del bubbelplast mot fönstren för att behålla värmen. Kanske inte lika roligt. Men det finns att köpa på rulle.
Har även provat utskuren plastskiva mellan fönsterglasen. Man kunde även täta med en list. Den tror jag mer på mot en plastfolie. Har behållit en skiva i ett badrumsfönster där jag upplever ett mindre kallras.
Sedan använder en del bubbelplast mot fönstren för att behålla värmen. Kanske inte lika roligt. Men det finns att köpa på rulle.
Klicka här för att svara
