5 790 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Fönsterfilm/solfilm
Hej!
Är på jakt efter att minska värmen i huset. Har kollat lite på markiser men tycker att det både är dyrt och inte så snyggt. Började därför kika på lite olika solfilmer. Hittade denna :
https://www.foliekniven.se/folie_meter.php?step=10&type=3091&variant=1718
Någon som har erfarenhet av denna är någon annan? Är på jakt efter något som syns så lite som möjligt, begränsar ljusinsläpp så lite som möjligt, men ändå blockerar lite värme !
Har tänkt sätta in en luft/luftpump så detta blir ett komplement till den !
Mvh
Är på jakt efter att minska värmen i huset. Har kollat lite på markiser men tycker att det både är dyrt och inte så snyggt. Började därför kika på lite olika solfilmer. Hittade denna :
https://www.foliekniven.se/folie_meter.php?step=10&type=3091&variant=1718
Någon som har erfarenhet av denna är någon annan? Är på jakt efter något som syns så lite som möjligt, begränsar ljusinsläpp så lite som möjligt, men ändå blockerar lite värme !
Har tänkt sätta in en luft/luftpump så detta blir ett komplement till den !
Mvh
Hej!K Kacper skrev:
Ja jag köpte en film därifrån! Köpte SENTINEL PLUS sx80
Mycket nöjd med leverans, snyggt paketerat och snabb leverans . Själva filmen var ganska besvärlig att få till snyggt tycker jag . Men väl på plats är den riktigt bra!
Intressant, jag är också på jakt efter att sätta solfilm på en del fönster i söderläge. Vill ha en film som är helt klar men som inte släpper in något UV ljus för att slippa blekning av golv/möbler.
Skall man ta in någon att göra det eller ska man göra det själv ?
Skall man ta in någon att göra det eller ska man göra det själv ?
Alltså har man lite tålamod och noggrannhet är det inte så himla svårt att göra själv. Jag lyckades göra någon liten skada, men är rätt säker på att jag skulle undvika det nästa gång nu när jag vet hur man gör. Klart det är mer troligt att det blir riktigt bra om man tar in någon men kostar ju därefter..M M@ZE skrev:
Filmen blir i princip osynlig när den väl sitter uppe!
Kul att höra att det kanske går att göra själv, det bästa antar jag är om man beställer den helt måttbeställd efter fönstrets storlek, ca 300:- dyrare för 1 fönster för mig som är (0,976cm bred * 1.976cm). Fast man kanske drar av 1mm borde ju vara enklast eller måste den gå ut exakt ändå ut ?J Jacob H skrev:Alltså har man lite tålamod och noggrannhet är det inte så himla svårt att göra själv. Jag lyckades göra någon liten skada, men är rätt säker på att jag skulle undvika det nästa gång nu när jag vet hur man gör. Klart det är mer troligt att det blir riktigt bra om man tar in någon men kostar ju därefter..
Filmen blir i princip osynlig när den väl sitter uppe!
Behövde du köpa några andra verktyg än det som följer med från Foliekniven ?
Klicka här för att svara