Hej,
köpte nyligen en koloni där dörren är helt felplacerad så ett av mina projekt är att stänga igen den dörren och de två små fönster som sitter på stugan idag och sätta in en pardörr i glas. Stugan är på ca 9 kvm och tanken är då att det enda ljusinsläppet ska komma från pardörrarna.
Nu är mitt problem att jag varken vill eller kan lägga ut ex antal tusenlappar på att köpa en ny pardörr.....så hur gör jag?
Har nu under en längre tid kollat annonser på begagnade dörrar men har ej lyckats hitta någon.
Stugan är oisolerad och utan vatten och el. Jag lekte med tanken att kanske bygga en dubbelport utan glas för jag tänkte att när jag är i stugan har jag ju dörrarna öppna men....jag tror att jag kommer va där även vår och vinter och då är det mysigt att kunna sitta inne med stängda dörrar och titta ut över trädgården.
Kan man köpa så kallade kallförrådsdörrar och såga ut innanmätet så bara en ram blir kvar och sedan glasa den?
Eller göra att eget ramverk på något vis och glasa för att sedan hänga upp på hängslen, som på en stalldörr, typ...
Som ni märker är det inget fel på fantasin men frågan är bara om det kommer att hålla, vill ju inte att det ska slå sig så mössen hittar in....
Tacksam för tips på hur jag skulle kunna lösa detta utan att bli ruinerad!