5 627 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Fönsterbleck
Vi håller på att renovera och glsa in vår veranda.
Mellan grunden, och panelen ska vi montera in ett bleck.
Men hur gör man bästa lösningen runt hörnet?
Är det att kalla in en plåtslagare som gör en snygg böj, eller går det lika bra att gera hörnen och sätta en bit plåt under skarven och sedan nita ihop det?
Det sistnämnda är kanske inte så estetiskt tilltalande, men är det funktionsdugligt?
Eller finns det rent utav någon som kan ge oss en enkel förklaring hur man böjer till hörnet "a la-plåtslagarstyle"?
Tacksam för alla synpunkter.
Mellan grunden, och panelen ska vi montera in ett bleck.
Men hur gör man bästa lösningen runt hörnet?
Är det att kalla in en plåtslagare som gör en snygg böj, eller går det lika bra att gera hörnen och sätta en bit plåt under skarven och sedan nita ihop det?
Det sistnämnda är kanske inte så estetiskt tilltalande, men är det funktionsdugligt?
Eller finns det rent utav någon som kan ge oss en enkel förklaring hur man böjer till hörnet "a la-plåtslagarstyle"?
Tacksam för alla synpunkter.
Jag är plåtslagare... Har du en höger och vänstersax så är detta inget problem.... Klipp ena plåten 45grader från hörn till hörn så att säga.. sen klipper du de andra plåten likadan... glömm ej en liten överlapp på den undre plåten... lägg på den och sen är det bara fästa upp dem....
Svårt att förklara enkelt.... Lite överkurs men du kan ju vika upp och falsa ihop dem också men det antar jag inte är intressant....
Svårt att förklara enkelt.... Lite överkurs men du kan ju vika upp och falsa ihop dem också men det antar jag inte är intressant....
Klicka här för att svara