Närvarande bild visar ett närbild på ett renoverat fönsterbleck med ojämnt gap mot putsad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

Har renoverat våra fönster från tidigt 80tal och fönsterfirman hade egen plåtslagare så det tog jag med på offerten.

Nu när jobbet är utfört så är jag inte nöjd med hur det ser ut i kanten på blecken som går mot putsen.

gapet mellan plåt och puts är mellan 5 mm på vissa plåtar och 3-4 på andra.

Sen tycker jag ”vecket” ser märkligt ut. Närbesiktning av ett renoverat fönsters kant med särskilt fokus på gapet mellan plåtblecket och putsen samt på det ojämna vecket.
Skapa konto

Närbild på ett renoverat fönster med synligt gap mellan plåtkanten och putsad vägg, samt ojämn fogning.
Skapa konto

Gap mellan vit fönsterbleck och putsad vägg, med synligt ojämnt mellanrum och veck på plåten.
Skapa konto

• Närbild på kanten av ett renoverat fönster där en vit plåt möter ojämn putsad vägg, med synligt gap och ett märkligt veck på plåten.
    Skapa konto
  • Gapsynlig mellan fönsterbleck och putsad fasad med oregelbunden avstånd och felaktigt veck på blecket.
    Skapa konto
  • Närbild av ett renoverat fönsterbleck med ojämnt gap mellan plåt och putsad vägg.
    Skapa konto
  • Närbelägen vy av en ojämn kant där fönsterbleck och putsad fasad möts, med varierande gap och synligt veck på plåten.
    Skapa konto
Knappast gjort av någon med yrkestiteln 'plåtslagare'.

useless useless skrev:
Knappast gjort av någon med yrkestiteln 'plåtslagare'.
Precis min tanke, har kontaktat firman och väntar nu på svar hur de avser att lösa detta.

Så här ser de ut på. Mitt hus
Närbild på ett vitmålat hus hörn med fönster och slitet trä som behöver underhåll.
Skapa konto
Fönsterdetalj på hus med vita fönsterkarmar och röd panel.
Skapa konto

Ser inget uppenbart konstigt med bockningen, hörnen eller utförandet som sådant.
Men den där glipan mellan hus/fasad och plåt är direkt felaktig.
Den ska väl egentligen putsas in med fasadputsen men vi byte av fönster är det ju svårt.

Kanterna skulle ha bockats för att ligga i spänn mot sidorna och med en sträng väderbeständigt lämpligt klet bakom.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Ser inget uppenbart konstigt med bockningen, hörnen eller utförandet som sådant.
Det ser ju ut som att man har klippt bort hörnet och bara vikt upp gavlarna? Men bilderna kanske ljuger...

G Gregerhawkwind skrev:
[bild] Hej

Har renoverat våra fönster från tidigt 80tal och fönsterfirman hade egen plåtslagare så det tog jag med på offerten.

Nu när jobbet är utfört så är jag inte nöjd med hur det ser ut i kanten på blecken som går mot putsen.

gapet mellan plåt och puts är mellan 5 mm på vissa plåtar och 3-4 på andra.

Sen tycker jag ”vecket” ser märkligt ut.[bild]

[bild]
[bild]
De är ju två fel. Vassa plåt kanter att skära sig på och en otät hörna för vatten att ta sig till fönteröppning

useless useless skrev:
Det ser ju ut som att man har klippt bort hörnet och bara vikt upp gavlarna? Men bilderna kanske ljuger...
Oj då! Det såg inte jag. I så fall är det riktigt illa...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.