Jag har köpt billiga tyska fönster och de saknar spår för fönsterbleck, har någon nåt bra tips på hur man kan fästa blecket??

Någon sa att man kan popnita fast blecket med en sträng silicon mellan karm och bleck. Men då måste man ju klippa bort i blecket den del som skall sticka in i spåret på vanliga träfönster???

Måste man ha bleck???? Någon som gjort annorlunda tex en gjuten avrinngng i cement tex????

MVH Rickard
 
S
En plåtslagare kan ju knäcka till dina bleck ganska enkelt annars, borde inte bli så fasligt dyrt.
 
Göra ett spår?
 
Klipp inte blecken utan fräs ett spår antingen med handöverfräs eller handcirkel.
Är inte helt fel att olja och stryka i spåret innan du sen sätter blecken på vanligt sätt.

/Kent
 
Jag va lite inne på just att fräsa ett spår till blecket men det är alu fönster jag köpt så då skulle aluminiunklädsleln delas av spåret och kanske lossna.
Stommen i karmen är plast och sen lätt med aluminium för att förtydliga lite :-)

Är nu ännu mer övertygad om att jag skall gjuta en egen "fönsterkarm" i cement, fördelar: annorlunda, tyst vid regn o hagel.

/Rickard
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.