M
God morgon!

Jag ska renovera några (tre) fönster som pga söderläga är mer slitna än hjsets andra.

Dessa fönster är minst 22 år. Men av modernare typ.
Tidiga 3glas kanske man kan säga.
Behöver fixa med att måla till dem för att de inte som nu ska exponeras för sol och regn onödigt mycket pga flagnad färg och någon ev röta på list?. Hmm. Fel namn men ja.

Dessa bläck som sitter på bilden finns långt ifrån på alla fönster, vad är korrekta namnet.
Är det en standarnprodukt som jag kan beställa nya av.
De som sitter nu är missfärgade och ser verkligen slut ut. Sprickorna i vad de nu lackats med är otroligt irriterande.

Så, vad heter dessa bleck?
Någon som vet hur man" får tag på nya. Eller ska de bara målas in med samma färg som fönstret?

Mycket tacksam för svar här.
 
Fulkemisten
Vi ser ingen bild tyvärr?
 
M
Fönsterbräda med slitage och mögel vid ett äldre fönster mot en tegelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fulkemisten
Jag har likadana bleck på ett par av mina fönster om du menar det övre som sitter precis under rutan. Jag har helt enkelt målat in dem i samma färg som fönstret, det har fungerat klockrent. Bara att maska med bra maskeringstejp. Fina färger på fönster och underbleck med din gula tegelfasad.
 
M
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag har likadana bleck på ett par av mina fönster om du menar det övre som sitter precis under rutan. Jag har helt enkelt målat in dem i samma färg som fönstret, det har fungerat klockrent. Bara att maska med bra maskeringstejp. Fina färger på fönster och underbleck med din gula tegelfasad.
Tack :)
Jo det är snyggt, tyvärr inte mitt hus. Är ett mindre hyreshus som syrran hastigt och lustigt fick ärva.
...och som jag då tydligen får hålla på med i en omfattning jag inte helt gillar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.