Vi har ritat in en tvättbänk i ritningen framför ett fönster. Nu när ytterväggarna rests, har vi insett att tvättbanken hamnar några cm över fönsterbänken. Byggledaren säger att det inte är någon ovanlig lösning och eftersom vi har godkänt ritningen, så får vi leva med det. Höjden av fönsterbänken är inte markerad någonstans i de ritningar vi fått. Vi tycker att säljaren eller arkitekten borde ha reagerat och varnat oss när de ritade in tvättbänken framför fönsteret enligt vårt önskemål.

Vad tycker ni?

HenrikV skrev:
har vi insett att tvättbanken hamnar några cm över fönsterbänken. Byggledaren säger att det inte är någon ovanlig lösning
Hur man löser detta bäst beror ju lite på hur många cm. det egentligen rör sig om.

Jag är nog böjd att hålla med byggledaren att detta inte är något stort problem och inte heller något ovanligt, vems "felet" är att det blivit så här avstår jag från att spekulera i MEN om jag vore i ditt ställe så skulle jag fokusera på det som gjorde att ni absolut ville ha tvättbänken där ni ritat in den, det måste ju ha varit något som ni upplevde som fördelaktigt med den placeringen ;) tex. utsikt, symmetrisk fönsterlinje exteriört osv. osv. det finns ju många anledningar som gör att man medvetet väljer den lilla olägenheten med att bänkskivan hamnar lite ovan fönstrets underkant :)
Denna kant kan snickaren säkert "klä in" på baksidan så att det ser snyggt ut utifrån, att sen fönstersmygen ligger aningen lägre tror jag inte spelar någon roll.

MVH/Christina.

det enklaste blir kanske att sänka tvättbänken ;)
gaia

gaia skrev:
det enklaste blir kanske att sänka tvättbänken ;)
gaia
Ja där har du helt rätt, gaia :)
Fast jag utgick då iof. från att det alternativet var provat och förkastat, fast vad vet man egentligen......... ;)

//Christina.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.