Det blir väl kraftiga spänningar under kalla årstiden om det gäller enkelt glas? Jag har stort, konventionellt 2glasfönster och det fungerar.
Tillägg: bastu med elaggregat drar inte märkbart mer el men jag har liten bastu med en hel fönstervägg. Bastun körs 2-3 ggr/veckan. Det beror antagligen på hur stor bastun är.