1 956 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Fönster + dörr i samma enhet
Dags att byta de sista fönstren och dörrarna på huset. Tyvärr har jag stött på lite patrull då jag uppenbart söker en speciallösning.
Alla nya fönster är Leiabs 2+1-fönster (inåtgående), fönsterdörrarna deras utåtgående 2+1-dörrar. Allt med aluminiumram utsidan.
På ovanvåningen ska jag i två rum byta fönster + fönsterdörr som sitter kloss mot varandra. Dörren är smal, likaså fönstret. Nuvarande partier är sammanbyggda där fönstret och dörren delar karm i form av mittstolpen mellan dessa. Detta gör att man förlorar mindre glasyta då stolpen blir smalare. Liknande önskar jag givetvis nu när jag byter men detta är inget Leiab kan leverera.
Finns det någon annan fönsterleverantör som erbjuder en sådan lösning i kombination med någon "modern" fönsterkonstruktion med aluminiumutsida?
Alla nya fönster är Leiabs 2+1-fönster (inåtgående), fönsterdörrarna deras utåtgående 2+1-dörrar. Allt med aluminiumram utsidan.
På ovanvåningen ska jag i två rum byta fönster + fönsterdörr som sitter kloss mot varandra. Dörren är smal, likaså fönstret. Nuvarande partier är sammanbyggda där fönstret och dörren delar karm i form av mittstolpen mellan dessa. Detta gör att man förlorar mindre glasyta då stolpen blir smalare. Liknande önskar jag givetvis nu när jag byter men detta är inget Leiab kan leverera.
Finns det någon annan fönsterleverantör som erbjuder en sådan lösning i kombination med någon "modern" fönsterkonstruktion med aluminiumutsida?
Vet precis vad du menar och har bytt ut många sådana enheter dock har jag monterat fönster+dörr mot varandra och aldrig sett någon leverantör som har det du söker.
En variant på det är att beställa ett fast fönster och dörr i samma karm, dvs att det fasta fönstret är lika högt som dörren men att man delar av fönstret med en tvärgående genomgående mittpost och har glas upptill och fyllning nertill.
Skulle dock tro att det blir dyrare en fönster +dörr.
Men jag förmodar att du vill ha din befintliga fasad nedan fönstret och inte som jag beskrev?
Skulle dock tro att det blir dyrare en fönster +dörr.
Men jag förmodar att du vill ha din befintliga fasad nedan fönstret och inte som jag beskrev?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Hyvla av både dörr och fönster och limma ihop.
Protte
Protte
Klicka här för att svara