Ni som har byggt eller bygger sten hus.
Var har ni plasserat uttagen för fönsterbelysningen?

Mvh
AoA
 
M
Hej
I taket eller inbyggt inne i fönsterkarmen(för spott)
mvh Carina
 
Vill man snåla sparar man en hel del slantar med att utelämna detta ...
 
Varför snåla med ljuset , det är det som gör rummet?Vi satte lamputtag på väggen över fönstren och hänger fönsterbelysning direkt i lampproppen (fungerar förutsatt att lamporna inte är för tunga), byter till pappstjärnor till jul.
 
Vi har eluttag i samtliga fönstersmygar, vanligtvis längst ner i vänstra smygen. I de fönster som är höga och smala är lamputtag placerat centrerat i övre smygen. I vissa smygar har vi placerat spotlights. Blir väldigt fint och stämningsfullt när det är mörkt ute.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.