Vi ska inreda två barnrum på vardera 3x3 meter, till två gossar på 4 resp 2 år. Funderar lite kring färgval och tapeter eller väv. Älskar alla fina och roliga barntapeter som finns numera men praktikern tänker väv + färg. Oavsett så tror jag att vi kommer att ha någon typ av fondvägg i vardera rum, sen om det blir tapet eller färg får vi se. Jag kan dock inte bestämma mig för vilken vägg som blir bäst som fond.
Rummen ser ut som så att man kommer in i hörnet på en sida och motstående sida har ett fönster mitt på vägg. Fönstret mäter ca 100 cm i bredd och är bröstat på 80-90 cm någonstans, kommer inte ihåg exakt.
Den korta väggen med dörr tänker jag mig för garderober. Dessvärre så sumpar man då det enda riktigt möbleringsbara hörnet. Säng tänker jag mig längs med den vägg som är längst bort från dörren, med huvud mot fönsterväggen. Är det den sängväggen som lämpar sig bäst som fond. Det vore ju roligt att se fonden direkt när man kommer in i rummet men då blir det väggen som fönstret sitter på. Jag har för mig att fond är att föredra på vägg utan fönster och dörr. Då finns bara två väggar kvar, närmast dörr eller ifrån dörr.
Tacksam för tips och resonemang kring hur ni tycker!