1 584 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Fondvägg i sjösten??
Är nu inne på kakel och klinkers i badrummen...det går framåt. Vi är lite inne på att ha sandstensfärgad sjösten på golvet 10x10 cm och vitt kakel 10x10 på väggarna. Tror ni att det blir snyggt om man även har en vägg i den sandfärgade sjöstenen? Vill inte ha bårder och krusiduller utan stilrent, men samtidigt är det ju roligt om det "händer" något. Badrummet är ca 8 m2 och ganska långsmalt. Hade isåfall tänkt en kortsida i sjösten. Kom gärna med förslag hur ni skulle gjort. Det är ju så himla många beslut man måste fatta på egen hand!!
Det låter nästan som vårat badrum!
Vi valde en sandstensfärgad 10x10 keramisk platta(typ sjösten fast helt underhållsfri!)på golv, till det 20x20 vit vågig på vägg.
Sedan tog vi tre rader med sandstensmosaik 2,5x2,5 som bård runt om, denna bård ramar dessutom in en inkaklad spegel ovanför handfatet.
Tycker inte heller om lullull och krusiduller, men detta blev helt perfekt enligt vår smak!
Lycka till!
Vi valde en sandstensfärgad 10x10 keramisk platta(typ sjösten fast helt underhållsfri!)på golv, till det 20x20 vit vågig på vägg.
Sedan tog vi tre rader med sandstensmosaik 2,5x2,5 som bård runt om, denna bård ramar dessutom in en inkaklad spegel ovanför handfatet.
Tycker inte heller om lullull och krusiduller, men detta blev helt perfekt enligt vår smak!
Lycka till!
vi hade sjösten i hela vårt badrum i lägenheten så jag vet att det kräver lite underhåll, men det är det defenitivt värt anser jag. Sjösten är så mycket mer levande. Det är framförallt fondväggen jag är osäker på...inte materialet.
Buffy
Buffy
Klicka här för att svara