A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är så den är.
Nej min vän. Om din tjej är född i Stockholm så kan dina barnbarn bli stockholmare, givet att de inblandade framöver också kommer från Stockholm.

Den där definitionen du drar fram kommer nog från någon annan wannabe.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
RoTe
Nissens Nissens skrev:
Dito.

På is är det uselt väggrepp med friktionsdäck. Skäm inte ut dig genom att påstå något annat. Det är däför folk med friktionsdäck ligger i 40 på 80 väg när de kommer ut på osaltade vägar…
Och hur ofta är det blankis på våra större vägar? Sluta va en sån jävla domedagsprofet.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det beror på att de kör med friktionsdäck som är passande för stadstrafik… de har inget väggrepp när det är halt.
Haha! Ja men dåså! Där har vi lösningen till både vänsterfilskörning, avsaknad av blinkers och vägran att hålla avstånd.

Nej! Man behöver inte köra som ett rövhål bara för att man har friktionsdäck.

Nissens
RoTe RoTe skrev:
Och hur ofta är det blankis på våra större vägar? Sluta va en sån jävla domedagsprofet.
Spelar det någon som helst roll hir ofta däcken inte funkar under en vinter???

Det räcker med en gång!

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Nissens Nissens skrev:
Spelar det någon som helst roll hir ofta däcken inte funkar under en vinter???

Det räcker med en gång!
Jag ska tänka på dig när jag kör av vägen med mina friktionsdäck.

Nissens
S Stubai skrev:
Nej! Man behöver inte köra som ett rövhål bara för att man har friktionsdäck.
Nä, men alternativet är kanske riktigt dyrt…

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
RoTe RoTe skrev:
Jag ska tänka på dig när jag kör av vägen med mina friktionsdäck.
Då skall jag tänka på dig nästa gång jag får en snubbe med friktionsdäck i häcken.

Det lär väl inte vara du eftersom du aldrig har ärenden utanför stadsgränsen. 😊

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
RoTe
Nissens Nissens skrev:
Då skall jag tänka på dig nästa gång jag får en snubbe med friktionsdäck i häcken.

Det lär väl inte vara du eftersom du aldrig har ärenden utanför stadsgränsen. 😊
Nä jag har ingen plan att köra någonstans före september

Mulvaden skrev:
Nej min vän. Om din tjej är född i Stockholm så kan dina barnbarn bli stockholmare, givet att de inblandade framöver också kommer från Stockholm.

Den där definitionen du drar fram kommer nog från någon annan wannabe.
Nej det stämmer inte. On båda föräldrar är födda i Stockholm men inte deras föräldrar är stockholmare så är de inte Stockholmare. Krävs 3 generationer på en sida.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Nissens
Nej det stämmer inte. On båda föräldrar är födda i Stockholm men inte deras föräldrar är stockholmare så är de inte Stockholmare. Krävs 3 generationer på en sida.
På båda sidorna möjligen.

Och det skall du vara glad för, vem sjutton vill vara Stockholmare? Grattis! 🥳

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
På båda sidorna möjligen.
Nej definitionen gäller en sida. För det räcker för att föra vidare den stockholmska andan. Den mindre tursamma föräldrern som kommer från landet influensers också. Det märks på min sambo som kommer från hålan Karlstad från början. 20 år med mig och hon är en helt annan person.

• Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
20 år med mig och hon är en helt annan person.
Det tvivlar nog ingen på...

• Haha
  • Älska
  • Gilla
tveksamt och 12 till
  • Laddar…
A
Ingen nånsin kallar sig riktig stockholmare om en av föräldrarna kommer från vischan, jag är ledsen Anders. Det är inte hela världen dock.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Mulvaden skrev:
Ingen nånsin kallar sig riktig stockholmare om en av föräldrarna kommer från vischan, jag är ledsen Anders. Det är inte hela världen dock.
Den klassiska definitionen som vi stockholmare alltid använt är minst 3 gen på en sida.. Det tar minst 3 generationer att bli av med lukten från landet.

• Haha
Tokslut
  • Laddar…
Mikael_L
... Det märks på min sambo som kommer från hålan Karlstad från början. 20 år med mig och hon är en helt annan person.
Ja hur ska man annars stå ut i 20 år? voj voj ... ;)

• Haha
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.