411 004 läst ·
5 966 svar
411k läst
6,0k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Han trollar bara, ingen man skall bry sig om.
Han låtsas att han har aspbergers och vill bara provocera folk.
Lite som Rejäl som bara är ute efter att sätta okvädningsord på folk.
Man får vara den vuxne i rummet, Björn har ingen bil, troligen inte körkort heller, han bara driver med oss.
Han låtsas att han har aspbergers och vill bara provocera folk.
Lite som Rejäl som bara är ute efter att sätta okvädningsord på folk.
Man får vara den vuxne i rummet, Björn har ingen bil, troligen inte körkort heller, han bara driver med oss.
Yes. Blockera.G gaidin skrev:
E4 norr ut efter Upplands Väsby.
Lång kö i vänster, ca 90 km/h.
Plötsligt börjar det blinka blått i kön från en civil polisbil, typ alla slår på blinkern och åker till höger, jag ökar farten.
Nån minut senare upprepar sig samma sak med nya bilar.
Och en gång till innan Arlanda.
Polisen städade och jag kunde hålla 110 nästan hela vägen 🙂
Lång kö i vänster, ca 90 km/h.
Plötsligt börjar det blinka blått i kön från en civil polisbil, typ alla slår på blinkern och åker till höger, jag ökar farten.
Nån minut senare upprepar sig samma sak med nya bilar.
Och en gång till innan Arlanda.
Polisen städade och jag kunde hålla 110 nästan hela vägen 🙂
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Det är något fel på svenska bilförare. Körde hem från Borlänge (Romme) igår eftermiddag. Helt torrt på vägen, bra grepp. Folk kör 20 under hastighetsbegränsning, i vissa fall 30 under. När de kör om vid tvåfiligt (2+1 hela vägen till Enköping) så gör de det med 10 kmh under hastighetsbegränsning.
Man blir ju smått galen.
Man blir ju smått galen.
Välkommen till elbilssverige.😂AndersMalmgren skrev:
Det är något fel på svenska bilförare. Körde hem från Borlänge (Romme) igår eftermiddag. Helt torrt på vägen, bra grepp. Folk kör 20 under hastighetsbegränsning, i vissa fall 30 under. När de kör om vid tvåfiligt (2+1 hela vägen till Enköping) så gör de det med 10 kmh under hastighetsbegränsning.
Man blir ju smått galen.
Tycker väl det funkar ganska bra iaf på E4 som jag kör mest. Långtradarna håller uppe tempot och de som har "dödsångest" i sina bilar får bara hänga med i långtradartempot annars så tornar en stor lastbilsfront upp i bakrutan. Bara att sedan köra om på 2-1 sträckor.AndersMalmgren skrev:
Man blir ju smått galen.
Hastighetsbegränsning innebär iofs max hastighet inte min.AndersMalmgren skrev:
Man blir ju smått galen.
Blir du "smått galen" av detta är DU kanske olämplig förare ??
Nej jag håller med Anders om att bilister med uppenbarligen "dödsångest" inte på något sätt följer normal trafikrytm. Men det funkar på E4 där långtradarna håller tempot uppe!F frasen_36 skrev:
Att vissa föredrar att ligga 10 km/tim under max tillåtna särskilt vintertid tycker jag inte låter som något speciellt att bli galen över.. Det handlar kanske snarare om omdöme.P paralun skrev:
Tycker du vintertid eller väglaget avgör?F frasen_36 skrev:
Läs det Anders skriver om rådande väglag igen.
Om man sen ska pressa sig ut och köra om 10km/h under skyltad hastighet kanske man gör det klokt att ligga kvar i kön istället.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Jag reste Stockholm-Mora igår. Körde enligt hastighetsbegräningen och blev omkörd max 10 ggr på den sträckan. Körde om nästan alla kändes det som. Om det är för att de körde elbil så måste det vara så att 90% av bilarna är elbilar.M MasMats skrev:
Typiska elbilar som jag körde om igår:
- Volvo XC60 (D4, D5 etc)
- Volkswagen Polo/Golf/Passat (TSI och TDi)
- Mercedes C200
- Toyota RAV4
- BMW 5xx (i och d)
Förstör nu inte alla religiösa elbilshatares agenda. 🤣Fairlane skrev:
Jag reste Stockholm-Mora igår. Körde enligt hastighetsbegräningen och blev omkörd max 10 ggr på den sträckan. Körde om nästan alla kändes det som. Om det är för att de körde elbil så måste det vara så att 90% av bilarna är elbilar.
Typiska elbilar som jag körde om igår:
Etc. Några av bilarna som körde om mig var typiska dieselhäckar som Tesla Y och Kia EV6... 🤔
- Volvo XC60 (D4, D5 etc)
- Volkswagen Polo/Golf/Passat (TSI och TDi)
- Mercedes C200
- Toyota RAV4
- BMW 5xx (i och d)
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Det var helt torrt på vägen. Du kan köra 30 över hastighetsbegränsningen utan att bli av med körkortet. Så är det 100 sätter man 130 på cruise control (om väglaget tillåter det vilet det gjorde igår).F frasen_36 skrev: