Jag har tänkt skarva ihop markisolering (frigolit) med fog skumm så det blir tätt,
Funderar om det funkar kanske frigoliten löses upp eller äts frigoliten upp med tiden.
Skall ligga under golv.

Du tänker helt rätt, det skall inte vara något problem då man brukar limma cellplast/frigolit med polyuretanlim och det är just polyuretan som finns i fogskum. Har själv gjort liknande för att täta skarvar innan gjutning och det funkade perfekt, limmar och tätar bra mot skivorna. Se till att skivorna är någorlunda rena och spraya dom med lite vatten från en t.ex en blomspruta innan du skummar så blir det ännu bättre.

Mikael_L
Jag har också fogskummat mot frigolit utan att märka några problem.

Ev långtidsproblem har jag inte upptäckt ännu dock (1 år gammalt). Och då det ligger en betongplatta ovan så kommer jag nog aldrig upptäcka ev problem heller.

Jag tror du lugnt kan använda fogskum.

Skum tål inte solljus (jo vissa varianter) men i övrigt verkar det helt stabilt. Började använda skum för ungefär tio år sedan och några av dessa ställen kan jag fortfarande inspektera. Ser ut precis som när jag kletade dit skummet, om än något mörkare i ytan. I solljus blir det dock sprött och faller i smådelar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.