Ber om ursäkt för om det är fel forumsdel men det är åtminstone relaterat till fönster.
Jag har via en snickare bytt fönster på huset men då fel plåtar till fönsterblecken levererades så kunde jobbet inte göras helt klart i väntan på plåtarna. Man har då låtit vissa delar stå öppna och inte täckt för med tejp etc.
På södersidan så noterade jag idag att fogskummet man drevade med har gulnat kraftigt (det är vitt på insidan) och när jag googlar så ska inte fogskum utsättas för solljus.
Det har vara varit ett par dagar med sol sedan fönsterna monterades men jag undrar om det redan kan ha tagit skada och vad i så fall effekten blir? Vittrar det sönder? Bör jag oavsett be dem göra om? Det är redan klätt med foder på insidan.
Bifogar en bild på hur det ser ut.
Jag har via en snickare bytt fönster på huset men då fel plåtar till fönsterblecken levererades så kunde jobbet inte göras helt klart i väntan på plåtarna. Man har då låtit vissa delar stå öppna och inte täckt för med tejp etc.
På södersidan så noterade jag idag att fogskummet man drevade med har gulnat kraftigt (det är vitt på insidan) och när jag googlar så ska inte fogskum utsättas för solljus.
Det har vara varit ett par dagar med sol sedan fönsterna monterades men jag undrar om det redan kan ha tagit skada och vad i så fall effekten blir? Vittrar det sönder? Bör jag oavsett be dem göra om? Det är redan klätt med foder på insidan.
Bifogar en bild på hur det ser ut.
Klicka här för att svara

