Staffans2000 #1 Bannad · 10 824 inlägg 17 apr 2007 09:35 Staffans2000 Bannad 10 824 inlägg 17 apr 2007 09:35 #1 Hej. Kan man tilläggsisolera ett golvbjälklag, halvfyllt med sågspån genom att från källaren borra hål i trossbotten och därifrån kompletteringsfylla bjälklaget med fogskum? Obs. Det är endast en ca: 2m2 stor yta!
Hej. Kan man tilläggsisolera ett golvbjälklag, halvfyllt med sågspån genom att från källaren borra hål i trossbotten och därifrån kompletteringsfylla bjälklaget med fogskum? Obs. Det är endast en ca: 2m2 stor yta!
P Per-Erik #2 Medlem · Stockholms Län · 2 632 inlägg 17 apr 2007 16:53 Per-Erik Medlem Stockholms Län 2 632 inlägg 17 apr 2007 16:53 #2 jo det borde gå.. Man har gjort sånna "isoleringar" förr.. Med ganska dåligt resultat. Svårt att täcka hela ytan. det blir alltså ytor helt utan skum. Har man dock ett sånt här litet utrymme kanske det funkar bra.. Jag skulle själv aldrig göra så men det är väll mera min personliga åsikt.
jo det borde gå.. Man har gjort sånna "isoleringar" förr.. Med ganska dåligt resultat. Svårt att täcka hela ytan. det blir alltså ytor helt utan skum. Har man dock ett sånt här litet utrymme kanske det funkar bra.. Jag skulle själv aldrig göra så men det är väll mera min personliga åsikt.