Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir det inte fuktskador? Är inte så kräsen när det gäller färg så länge det nästan är likadan färg och skyddar så är jag nöjd. Ifall jag väljer att ta bort det lösa, hur kommer det nya silikonet att fästa sig till det gamla?electroluxaren skrev:
man rengör med lämpligt medel så fäster det nya silikonet mot allt, fingrar, papper, golv etc.D Delikt skrev:
Måste jag inte ta bort all silikon, eller kan skära av det lösa(till hörnet) och lägga nytt? Tänker att det nya silikonet kommer att möta det gamla silikonet i hörnet, är fundersam hur det kommer så ut och om det kommer att fästa till varandra?electroluxaren skrev:
När jag gjort denna manöver har jag skurit med rakblad. Försök få bort så mycket som möjligt. När det är gjort kan man få bort det sista med silikonlösare, men jag tror den är sur och kan skada diskbänken... Om ny silikon fastnar i befintlig vet du inte förrän du provat. Eftersom det är så jäkla jobbigt att få bort kan du ju göra ett försök och se om det går.
Ska man rengöra området innan man lägger på ett nytt lager med tex aceton, eller skadar det färgen på trät(väggen)?S Svante Svenson skrev:När jag gjort denna manöver har jag skurit med rakblad. Försök få bort så mycket som möjligt. När det är gjort kan man få bort det sista med silikonlösare, men jag tror den är sur och kan skada diskbänken... Om ny silikon fastnar i befintlig vet du inte förrän du provat. Eftersom det är så jäkla jobbigt att få bort kan du ju göra ett försök och se om det går.
Klicka här för att svara