mexitegel mexitegel skrev:
Hm, blir nog till att komplettera med ett längre skär eller att svarva en annan adapter då min rundhuggna mexitegelsten bygger en hel del. Kan bli svårt att fräsa ur tillräckligt djupt annars kanske :thinking:
Det finns massor av olika skär på marknaden och jag kan rekommendera ett diamantskär.
Nu när Kittet blev så billig så kan du gott kosta på dig ett sånt.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, det är däråt det lutar :)

Det går att fräsa djupare med medfölande skär men man får ta det i etapper!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Spåra i tegel är det nog inte tal om.
Vad menar du? Går det inte att spåra i tegel? Det var just det jag tänkte göra. Är vinkelslip med diamantskiva ett bra val?

T Thomas_Blekinge skrev:
Vad menar du? Går det inte att spåra i tegel? Det var just det jag tänkte göra. Är vinkelslip med diamantskiva ett bra val?
Det finns särskilda stift för tegel att köpa men dom är ganska dyra i jämjämförelse med fogfräsarna. Dammutsugsanordningen kan du ju använda ändå.
Jag har använt en kraftig vinkelslip och två diamantskivor med en distans mellan skivorna.

https://www.flexscandinavia.se/en/H...asar/Karbidfogfras_3skar_Ø12mm_M14?id=100,309

T Thomas_Blekinge skrev:
Hyr en sån här så är du hemma...

• En Flex spårfräs med 1400 watt effekt på ett ljust underlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom ville ha 277 + moms, det tycker jag är mycket för 1.5 m som jag ska fräsa.

T Thomas_Blekinge skrev:
Dom ville ha 277 + moms, det tycker jag är mycket för 1.5 m som jag ska fräsa.
Har du vinkelslip och diamantskiva så går det också! Dra två snitt och sen knacka bort bitarna.
Dammar som attans bara.

går det att få tag på fler Irwin kit? jag har några meter tegelfogar som behöver lite kärlek...Bor i Lund.

L ljhnilsson skrev:
går det att få tag på fler Irwin kit? jag har några meter tegelfogar som behöver lite kärlek...Bor i Lund.
Det var de två sista som fanns kvar tyvärr!

Hur går det för er grabbar? Fått fräskitten än?

Ska hämta paketet nu, jobbresa igår så hann inte :)

Needas Needas skrev:
Hur går det för er grabbar? Fått fräskitten än?
Nä men brevbäraren brukar vara rätt sen här men kommer väl på måndag annars

Härligt! (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.