Hej,
Vilken typ av fog är bäst att använda på den stentrappa som nu läcker vatten. Vi har lagt Romex hårdfog efter tips och råd av lokala markbutiken men det verkar inte vara en bra lösning.
Ska jag foga med cement istället för att få en mer vattentät fog? Jag bifogar några bilder över hur trappan ser ut. Den sista bilden är under trappan, dvs den är fritt hängande med luft under.
Mvh,
Joakim
Vilken typ av fog är bäst att använda på den stentrappa som nu läcker vatten. Vi har lagt Romex hårdfog efter tips och råd av lokala markbutiken men det verkar inte vara en bra lösning.
Ska jag foga med cement istället för att få en mer vattentät fog? Jag bifogar några bilder över hur trappan ser ut. Den sista bilden är under trappan, dvs den är fritt hängande med luft under.
Mvh,
Joakim
Du får det att låta onormalt att trappan släpper igenom regnvatten. Vill du ha trappan tät som ett badrumsgolv så får du nog göra om den från grunden, med tätskikt direkt mot betongen osv. Inget jag hört någon göra utomhus dock...
Tack för ditt svar. Det som gör mig orolig är att det släpper puts på insidan i källaren längs ytterväggen. En amatörmässig fuktmätare visar på maxutslag när jag rör den från en till synes torr del till det område är putsen släpper. Det fuktiga området är då direkt under trappan. Så, trappan i sig oroar mig kanske inte så mycket utan mer fukten i väggen.T T.Gustafsson skrev:
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Okej. Det är ett inte helt ovanligt problem att det gärna tränger in vatten där trappsteg ligger direkt mot källarvägg, man kan nog tom. kalla det en riskkonstruktion. Jag ser att ni redan försökt mota vattnet med någon form av kilformad gjutning där vägg möter trappsteg, men uppenbarligen utan framgång.
Har trappstegen något som helst fall ut från väggen till att börja med?
Har trappstegen något som helst fall ut från väggen till att börja med?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden