Håller på att bygga en duschvägg i glasblock och funderar lite över fogningen.
Vad jag har förstått använder man fog avsedd för glasblock.
Lägger man silikon längs med golv och vägg?
Hur gör jag med änden? Den lodräta skåran ska väll vara öppen hela vägen från topp till golv? Men dom horisontella skarvarna vill jag ju foga.

.
 
  • Duschvägg under konstruktion med glasblock, detaljbild visar fogning och anslutning till golv och vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste man ha specialfog? Verkar bara finnas en tillverkare, block lock
 
Du kan foga med vanlig kakel eller klinkerfog, det tar bara längre tid för den att torka/brinna. Jag har alltid fogat alla fogar utan att lämna någon öppen.
 
A
Använd samma fog som till kaklet, på alla fogar. På min vägg har jag även fogat den vertikala skärningen. Det känns som att den är gjord för det.
 
  • Gilla
Bjerke88
  • Laddar…
Skulle rek att använda klinkerfog, klinkerfogen är bättre till bredare fogar som det blir på glasbetong!
Gärna så flexibel som möjligt.
 
  • Gilla
F.Taleman
  • Laddar…
Tänk på att glaset lätt kan repas av fogen om den är för grov.
 
T toolman77 skrev:
Tänk på att glaset lätt kan repas av fogen om den är för grov.
Repas lätt? nja.... det är def inte min uppfattning.
Efter kanske nästan 100st gjorda olika typer av väggar med glasbetong har jag då aldrig sett ett repigt betongglas efter fogning.....
 
  • Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Repas lätt? nja.... det är def inte min uppfattning.
Efter kanske nästan 100st gjorda olika typer av väggar med glasbetong har jag då aldrig sett ett repigt betongglas efter fogning.....
Då kanske jag hade otur men jag fick flera repor i mina källarfönster från fogningen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.