Hej!

Jag har nyligen köpt ett hus med mycket gatsten som är lagd med cement, men fogarna är väldigt djupa och breda. Det hade vuxit mycket mossa och gräs mellan stenarna, men jag har nu högtryckstvättat och rengjort allt. På vissa ställen är fogarna så djupa som 6–7 cm.

Jag har läst att jag bör använda cementbaserad fogmassa eftersom det redan finns nån form av betong eller cement under.

Vad är det bästa sättet att göra detta på?

Jag har spolat många gånger – hur rent måste det egentligen vara i fogarna för att fästa ordentligt? Det känns som ett evighetsprojekt att få dem helt rena.

Tacksam för alla tips!

• Gatstenar med djupa och breda fogar som nyligen rengjorts från mossa och gräs. Vissa fogar är så djupa som 6–7 cm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gatstenar med djupa fogar, noggrant rengjorda med högtryckstvätt, visas med antydan av kvarvarande mossa och sand mellan stenarna.
    Skapa konto
  • Mätdon visar djupet på breda fogar mellan gatstenar, cirka 6–7 cm djupt. Stenarna är nyligen rengjorda från mossa och gräs med högtryckstvätt.
    Skapa konto
  • Linjal som mäter djupet på en bred fog mellan gatstenar, cirka 7 cm.
    Skapa konto
  • Närbild av ojämna gatstenar med djupa fogar, nyligen högtryckstvättade, redo för fogmassa med cement för bättre hållfasthet.
    Skapa konto
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.