Hej!

Vi har satt upp en bänkskiva i vårt badrum och tänkte nu sätta fogar längt kanterna. Det visade sig dock vid installationen att väggarna inte var vinkelräta och det är därför en större glipa (ca 1-1.5 cm) längst ena långsidan.
Hur hade ni fogat detta? Går det att fylla igen tomrummet med fog eller bör jag fylla igen med något annat?

Funderade på att stötta dit en annan trälist men tror att det inte kommer ser så snyggt ut…

stort tack på förhand!

• En arbetsbänk med skyddsplast nära en diskmaskin i ett kök under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det går knappast att foga över ett tomrum på 1 cm.
Går det att flytta ut skivan från hörnet så att det går att minska avståndet till höger och i stället få mer avstånd på andra ställen som mot väggen till vänster?

Om inte så tror jag att man måste sätta in en list eller annat som fyller ut tomrummet innan man fogar.

Det finns väggavslutningslister i olika storlekar och färger. De är väl främst tänkta att hjälpa till att hinda vatteninträngning, men funkar lika bra för att dölja en glipa. Hade exakt samma problem i ett tidigare badrum som löstes med en sådan list. Snyggt? Nja, men betydligt bättre än en silikonfog.

• Gilla
Oscar Johansson
  • Laddar…
BirgitS
O Oscar Johansson skrev:
Hej!

Vi har satt upp en bänkskiva i vårt badrum och tänkte nu sätta fogar längt kanterna. Det visade sig dock vid installationen att väggarna inte var vinkelräta och det är därför en större glipa (ca 1-1.5 cm) längst ena långsidan.
Hur hade ni fogat detta? Går det att fylla igen tomrummet med fog eller bör jag fylla igen med något annat?

Funderade på att stötta dit en annan trälist men tror att det inte kommer ser så snyggt ut…

stort tack på förhand!
Vad har hänt under månaderna som gått?
Om du har gjort något kan du väl berätta vad och visa hur det ser ut numera.

• Gilla
somesundaymorning och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.