D
Hej,

I hörnen har jag satt gipsskivorna mot varandra. Kanterna är skurna, dvs ingen fasning.

vilken mjukfog rekommenderar ni innan målning?
 
Bäst men dyrast är att sätta hörnjärn, spricker inte hörnen. Som de gör med tiden med bara fog.
 
D
Länk?
 
D
Kanske ska förtydliga att jag pratar om innerhörn.
 
Normalt sett kör jag pappersremsa,men nu i hallen har jag fuskat o kör tec7 får se hur länge det håller.
 
Jag blev lärd av min målare att köra fiberremsa som man limmar med vävlim.. Funkar kanon.
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jag blev lärd av min målare att köra fiberremsa som man limmar med vävlim.. Funkar kanon.
Så körde jag för några månader.
Får se hur det ser ut efter några år.
Bästa är väl plåtreglar, men det glömde jag bort i stressen av att bli klar.
 
D
Jag har plåthörn bakom varje innerhörn.

Kör ni alltså pappremsa trots att det inte är någon fasning på skivorna som möts i innerhörnen?
 
D Derbyboy skrev:
Jag har plåthörn bakom varje innerhörn.

Kör ni alltså pappremsa trots att det inte är någon fasning på skivorna som möts i innerhörnen?
jag gör det iaf,precis som jag gör på alla andra skarvar,och där har man inte heller alltid fasningen kvar.
 
D
Fan jag kanske också ska göra det....suck. Tänkte ju bara köra en mjukfog eftersom jag har plåthörn bakom.
 
D Derbyboy skrev:
Kanske ska förtydliga att jag pratar om innerhörn.
Finns hörnjärn för innerhörn (y)
 
D
Har försökt googla men inget resultat. Bjuder du på en länk?
 
D Derbyboy skrev:
Fan jag kanske också ska göra det....suck. Tänkte ju bara köra en mjukfog eftersom jag har plåthörn bakom.
Har du plåt bakom räcker det nog med lite fog.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Vilken, Tech7 är dyr men kanske ska köra på den
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.