Vi har för lite över ett år sedan gjort en tillbyggnad på vårt hus med en ny hall. Snickaren anlitade en plattsättare som kom och la kakelplattorna och fogade golvet i hallen. Problemet är att fogen inte blev hård utan smulades sönder. Plattsättaren kom tillbaka och fogade om hallen. Detta var ett år sen och det är ändå samma problem. Fogen smulas sönder så det är fåror i fogen och blir små hål. Jag vågar inte torka golvet för om det blir lite blött och man torkar över blir pappret svart. Känner jag på fogen som finns i vårt badrum så är den stenhård så den är inte alls så porös. Jag har precis varit i kontakt med snickaren och han menar på att så är det med fog. Att fogen inte blir hård och att den bara fyller en estetisk funktion. Han vill inte åtgärda det och börjar istället fråga om hur jag gjort rent golvet och förklarat att jag får ju inte gå runt och skrapa sönder fogen. Är detta verkligen rimligt? Borde inte fog bli väldigt hård så att det tål rengöring och vardaglig användning?