1 496 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Försäkringsproblem med elbilars batterier?
Verkar vara drastiskt åldersavdrag för elbilars batterier:
https://carup.se/okanda-smallen-50-aldersavdrag-pa-elbilarnas-batterier/
https://carup.se/okanda-smallen-50-aldersavdrag-pa-elbilarnas-batterier/
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Är det inte just för att skydda sig mot ovanliga men dyra händelser man har försäkring?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Det känns som 50% åldersavdrag på ett tre år gammalt batteri är lite överdrivet, och kanske var rimligt på de äldra batterityper som fanns på de fåtaliga elbilar som fanns innan boomen började. Då innan det var lithiumbatterier.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 695 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Det är klart de vill, men det är ju en konkurrensutsatt marknad och då brukar ju valet vara mellan att tjäna lite pengar eller inga pengar.
Klicka här för att svara
