Hej! Har tagit över ett hus där man börjat på att bygga ett ca: 10m2 stort badrum som ska ha elektrisk golvvärme som uppvärmning.Och jag börjar på närma mig stadiet att flytspackla golvet osv. Tänkte ta hjälp av en bekant som är elektriker att lägga golvvärmen.

Det finns två stycken jafo golvbrunnar som verkar vara monterade med en 12mm förhöjningsring.

Det jag nu undrar är vad jag ska välja för golvvärmekabel, har kollat på t2 röd. Men om golvbrunnen nu bara är 12mm hög från golvspånet. Blir det inte risk att det blir för lite flytspackel om man lägger ett 4mm armeringsnät och sedan golvvärmekabel på 6mm och flytspackel efter det? Eller går det bra ändå om man inte drar slingorna så nära brunnen?

Tack på förhand kamrater

Du kan ju byta mot en 25mm ring, annars får man göra som du säger, hålla isär golvvärmen från brunnen.

T
Som sagt, lägg kabeln typ 50 cm ifrån brunnarna så ska det klara sig.

Lägg T2 blå i badrum. Röd kabel används i princip inte i badrum. Den blå bygger dessutom mindre och är lättare att lägga eftersom den är rund och mer följsam.

J Johan456 skrev:
Lägg T2 blå i badrum. Röd kabel används i princip inte i badrum. Den blå bygger dessutom mindre och är lättare att lägga eftersom den är rund och mer följsam.
Det låter ju bra men fungerar det att köra med t2 blå om man ska köra med våtrumsmatta. Ser ut som raychem bara rekommenderar den till klinker och natursten?

Jaha, du ska ha matta. Jag vet faktiskt inte men då hade jag också valt en T2 röd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.