Hej!

Jag håller på att sätta fast dörrfoder. Problemet är att dörrkarmen som jag ska fästa fodret mot är smalare än väggen vilket gör att fodret lutar, vilket inte är särskilt snyggt. De handlar om max 0,5cm. Jag har varit inne på att hyvla eller eventuellt köra med en överhandsfräs. Någon som har tips idéer? Vilket är billigast och lättast? Hoppas ni förstår vad jag menar.

nä, vi förstår inte hur Du menar, till en början med....men nu klarnar det. = dörrkarmar sätter man i linje med väggen, på en av sidorna= enklast. Men om nu karmen ligger innanför väggen, så finns det....eller fanns, dörrfoder som är högre på ena sidan än den andra. Kolla med välsorterad bygghandel. Annars får du lägga en tunnare list först på karmen, som häver skillnaden, går att få till så att det inte syns.

saturnus skrev:
nä, vi förstår inte hur Du menar, till en början med....men nu klarnar det. = dörrkarmar sätter man i linje med väggen, på en av sidorna= enklast. Men om nu karmen ligger innanför väggen, så finns det....eller fanns, dörrfoder som är högre på ena sidan än den andra. Kolla med välsorterad bygghandel. Annars får du lägga en tunnare list först på karmen, som häver skillnaden, går att få till så att det inte syns.
Hmm, då får jag nog köpa mig en liten tunnare list och häva skillnaden med den. Tack för svaret!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.