När man ska sätta foder/lister runt fönster, är det någon som använt sig av foderkloss/skurkloss eller vad man kallar det. Man brukar kanske se det mest vid golv men funderar bara om det kunde vara ett smidigt sätt att slippa gera, men ändå inte få det tråkiga helt raka utseende.
nån som provat, bilder??
nån som provat, bilder??
Har man inte den stilen på huset där man har skurklossar och foderklossar så tycker jag det ser illa ut. Slippa gera? Det är ju mer jobb med att fästa Klossar och foder än att bara gera listerna.
jaha typiskt att man missade det, det möjligt att jag ochså tycker det ser ut som skit men jag vill gärna se det innan jag gör en bedömning. smak är ju väldigt individuellt
Finns på kanal 5 play, http://www.kanal5play.se
I min smak var proportionerna lite galna, tyckte klossarna var på tok för stora, gillar idéen annars.
I min smak var proportionerna lite galna, tyckte klossarna var på tok för stora, gillar idéen annars.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Skursklots har väl namnet för att den slets kraftigt av golvskurningen och man skulle kunna byta ut den (bondesamhället). Har inte sett han som är jättearg, men det låter väldigt annorlunda kring fönster och traditionellt hör den hemma vid golvet.
Om du inte vill gera nedtill, varför inte låta fönsternischen/fönsterbrädan gå ut lite åt sidan och ställa fodren på denna. Inget foder under fönsterbrädan (möjligen en liten täcklist om du inte tapetserat/målat tajt mot fönsterbrädan).
Om du inte vill gera nedtill, varför inte låta fönsternischen/fönsterbrädan gå ut lite åt sidan och ställa fodren på denna. Inget foder under fönsterbrädan (möjligen en liten täcklist om du inte tapetserat/målat tajt mot fönsterbrädan).
Jag har gjort så och tycker att det blev riktigt snyggt. Kom på idén för att inte behöva gera konstigt på fodret mellan fönster och dörr, mittenbrädan var svår att få till på annat sätt och det är så djupa fönsternischer att jag inte ville ha en fönsterbräda också. Blev nöjd så nu blir det så på alla fönster.
Och ja det är plastfönster så i mångas ögon ser det förmodligen helt förskräckligt ut bara det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och ja det är plastfönster så i mångas ögon ser det förmodligen helt förskräckligt ut bara det.
Klicka här för att svara