Hej!
Vi har tänkt att sätta upp en sådan här fin spontvägg i vår övre hall, frågan är hur jag gör med foder runt den dörr som sitter på den väggen? Kommer det över huvud taget att gå? Jag måste ju skruva upp några reglar som jag kan fästa sponten i, och då kommer ju väggen att bygga ut lite från dörren.
Har googlat lite på detta och fått info om någon typ av "klackfoder" som man kan sätta upp när väggengår utanför dörrhålet, men hur kommer det att se ut? Och hur mycket kan väggen bygga ut för att det ska funka med den typen av foder?
Den här typen av vägg är det vi vill ha:
Vi har tänkt att sätta upp en sådan här fin spontvägg i vår övre hall, frågan är hur jag gör med foder runt den dörr som sitter på den väggen? Kommer det över huvud taget att gå? Jag måste ju skruva upp några reglar som jag kan fästa sponten i, och då kommer ju väggen att bygga ut lite från dörren.
Har googlat lite på detta och fått info om någon typ av "klackfoder" som man kan sätta upp när väggengår utanför dörrhålet, men hur kommer det att se ut? Och hur mycket kan väggen bygga ut för att det ska funka med den typen av foder?
Den här typen av vägg är det vi vill ha:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite sent men tack så mycket för ditt svar! Har dock gått från tanken att ha den här väggen i vår övre hall till att hellre ha den i vardagsrummet, dock är den väggen ganska lång, ca 5 meter - hur gör jag med bräderna då? Även om det finns så långa bräder (?) så blir det svårt att frakta hem och jag vill helst inte lägga ner alltför mycket pengar på frakt osv, finns det något sätt att få det riktigt snyggt med kortare bräder?
Sån panel är ändspontad, så det spelar ingen roll om de är för korta eller för långa. Man lägger det som ett golv så att säga.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
5,4 meter är en standardlängd för trä.uulrikaa skrev:Lite sent men tack så mycket för ditt svar! Har dock gått från tanken att ha den här väggen i vår övre hall till att hellre ha den i vardagsrummet, dock är den väggen ganska lång, ca 5 meter - hur gör jag med bräderna då? Även om det finns så långa bräder (?) så blir det svårt att frakta hem och jag vill helst inte lägga ner alltför mycket pengar på frakt osv, finns det något sätt att få det riktigt snyggt med kortare bräder?
Har inte din närmaste handlare det, så försök med den näst närmaste.
Eller bed dem ta hem.
Klart att du inte skall behöva skarva.
Klicka här för att svara