Hej!
för mig som amatörbyggare söker jag nu hjälp av er.
Jag har fönster där vi satt renoveringsgips runt om, nu har jag en kant mellan 6-10 mm, Jag har funderat på foder men är egentligen mest intresserad av en lösning praktiskt och bra lösning på det hela.
Sedan har vi en innerdörr där ny dörr och karm kommit på plats. Vill även där ha tips och trix för att göra detta snyggt och hållbart!
Tar emot alla tips & tack i förhand
för mig som amatörbyggare söker jag nu hjälp av er.
Jag har fönster där vi satt renoveringsgips runt om, nu har jag en kant mellan 6-10 mm, Jag har funderat på foder men är egentligen mest intresserad av en lösning praktiskt och bra lösning på det hela.
Sedan har vi en innerdörr där ny dörr och karm kommit på plats. Vill även där ha tips och trix för att göra detta snyggt och hållbart!
Tar emot alla tips & tack i förhand
På fönstret får du sätta en smyglist typ denna
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...verk/smyglister/smyglist-furu-8x27mm-vitmalad
Och sen sätta fönsterfoder som vanligt.
Dörrkarmen hade varit bäst att byta till en som passar bättre i förhållande till väggens tjocklek.
Annars får du sätta en list där med som du hyvlar till rätt mått och sen sätter vanligt dörrfoder.
https://www.beijerbygg.se/privat/sv...verk/smyglister/smyglist-furu-8x27mm-vitmalad
Och sen sätta fönsterfoder som vanligt.
Dörrkarmen hade varit bäst att byta till en som passar bättre i förhållande till väggens tjocklek.
Annars får du sätta en list där med som du hyvlar till rätt mått och sen sätter vanligt dörrfoder.
Produkter som diskuteras: "sätter dörrfoder"
Listverktyget Gerikt'n
För listning av dörrar och fönster
236 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Allmogelist mot smyg vid altandörr utan foder.
Byggmaterial & Byggteknik -
Ytterdörr på garage, foder/smyg
Fönster & Dörrar -
Karm, foder, salning lutande vägg
Fönster & Dörrar -
Hur gipsar jag smygen foderlöst?
Fönster & Dörrar -
Hur ska man sätta upp foder när salningen inte är i linje med väggen?
Fönster & Dörrar