Min Garda II kökskran bröts rakt av igår kväll när jag torkade av den. Min man åkte till Bauhus och fick veta att det är ett känt fel, dvs plasten blir spröd av varmvatten. Han fick både ny pipnippel (FMM 1003486) och ett verktyg att skruva av den gamla med utan kostnad. Den gamla pipnippeln som berg och den stenhårda plasten skalades sakta men säkert ned under alla försök att få till en skruveffekt utan resultat. Plastrester sitter alltså fortfarande kvar i gängorna, men det finns inte tillräckligt med plast kvar för att kunna skruva. Delar av gängorna är frilagda, men det är omöjligt att pressa ned den nya pipnippeln, den ser dessutom ut att vara litet för stor - men detta är kanske en synvilla.

Det ser med andra ord helt hopplöst ut och alla helgons-middagen med gäster ikväll är totalhavererad.

Det gör mig oerhört frustrerad att en kökskran är utrustad med en plast som inte tål varmvatten. Jag inser dock att vi har ställt till det litet själva - men kanske någon har något tips?

När jag jobbade med VVS stötte jag på det där problemet några gånger, att den ser ut att vara för stor ska inte vara något problem däremot. Har Du några bilder på problemet? Jag ser nämligen inte framför mig exakt vart problemet sitter.

Krilleman
Antagligen här:

44031.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ha ha :) jag förstår vad Du menar men nu verkar det ju som att Nicky har vissa problem med innanmätet och tips efterfrågades, jag försökte bara föra ärendet vidare :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.