Skiss av rum med föreslagen placering av luftvärmepumpens inomhusdel på en öppningsbar lucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gjorde en snabb skiss här.
Jag har ett litet hobby rum i anslutning till verkstadslokalen, skulle ja kunna ha innerdelen(till värmepumpen) monterad på en lucka som är stängd när det är jättekallt så att den bara värmer hobby rummet, och sedan öppnar man luckan med den monterade innerdelen på, och då värmer den verkstadslokalen?
Brukar värmepumparna ha slang mellan inner och utedel? Eller har dom rör? Har dom slang så borde väll min ide funka?


Tror ni en certifierad person skulle gå med på att montera så här?
 
Det brukar vara kopparrör mellan ytter- och innerdel. Jag tror inte att det är en bra idé att böja dem regelbundet. Har du en dörr mellan hobbyrummet och verkstaden? Det tror jag skulle vara en bättre idé. Värmepumpen fast monterad i hobbyrummet. Öppna dörren när du vill värma båda.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.