Jag tänkte flytta ut alla husets fönster. Har irriterat mig på att de är helt i liv med innerväggarna så hela fönsterbänken måste vila på konsoler och tar mycket plats.
Jag tänkte flytta ut fönstren ca 6cm. Fönstrets yttersida hamnar då ca 2cm utanför asfaboarden.
Finns det några risker med detta? Fukt, kondens osv? Hur ska jag dreva? Sitter endast glasull runt fönstret idag.

Mvh

• Närbild av ett fönster med synlig glasullsisolering i väggkanten, fönsterbänk och stege i bakgrunden, med gräsmatta och cykel utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätt dom i liv med fasaden så får du snygga smygar och det blir lätt att fodra om.
Isoleringsförmågan lär minska något, men det tycker i alla fall jag att det är värt.

Intet Intet skrev:
Sätt dom i liv med fasaden så får du snygga smygar och det blir lätt att fodra om.
Isoleringsförmågan lär minska något, men det tycker i alla fall jag att det är värt.
Men innebär inte det risk för kondens på insidan av fönstret när det är kallt att ha fönster så långt ut?

Jo det är en risk. Men 6cm kan funka bra. Har du ett element under fönstret så går det nog bra. (Och en fönsterbänk som har slitsar så värmen inte styrs bort från rutan)

//AA

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.