Hej, behöver flytta in ett stödben cirka 50-60 cm för att man skall kunna gå raklång in den nya trappan vi skall montera till vinden ( skall inredas) hur löser man detta lättast? Kan man lägga en limträbalk längre in mellan säg 4 takstolar och sätta ett nytt stödben där eller riskerar jag något? Bor i GBG, huset är från 1956 och takstolarna är 160X50, golvreglarna är 190X50 allt är på cc 95.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom på ett annat alternativ som kanske skulle funka!?
Om jag bara tar å höjer regeln som stöbenet står på och sedan kortar stödbenet ...då behöver jag inte flytta in den samt att vi får höjden som behövs när man går i trappan 😁
Om jag bara tar å höjer regeln som stöbenet står på och sedan kortar stödbenet ...då behöver jag inte flytta in den samt att vi får höjden som behövs när man går i trappan 😁
Dåligt med respons här ;O
Har iaf fått svart på vitt nu vad som funkar, Byggnadsingenjören var här förut och kollade, inga problem att flytta in stödbenet så att man kan gå fritt i trappan samt att jag kunde höja hanbjälkarna en 20 cm utan problem, bara att slå dit nya 22X195 i K24/C24 virke över dom gamla och sedan ta bort dom gamla när dom nya är på plats
Har iaf fått svart på vitt nu vad som funkar, Byggnadsingenjören var här förut och kollade, inga problem att flytta in stödbenet så att man kan gå fritt i trappan samt att jag kunde höja hanbjälkarna en 20 cm utan problem, bara att slå dit nya 22X195 i K24/C24 virke över dom gamla och sedan ta bort dom gamla när dom nya är på plats
Klicka här för att svara