M Michelleeeee skrev:
Nuvarande är från 2013, så lite äldre. Men jag tänker att en stor del av jobbet behöver göras oavsett (koppla från, bära ut och dra om rören) så man lika gärna kan koppla på den gamla igen och hoppas att den håller några år till. Men det är kanske fel tänkt?
Min är från 15. Flytten skedde 23. Min plan är att byta kompressor om/när den ger sig och inte byta hela pumpen.
 
  • Gilla
Michelleeeee
  • Laddar…
RoTe
Går det att få tag på pumpar eller kompressorer nu? Ett tag var det en hiskelig brist, men det kanske var under Covid? Vet att vissa bytte i förtid för att inte stå med trasig pump i upp mot ett år
 
Såvitt jag vet är pumpbristen över, det var när Ukrainakriget startade och energipriserna skenade som folk ville ha pumpar.

Vi beställde en pump i April 23 och fick den i Augusti samma år.

Ersatte för övrigt en 19år gammal IVT Greenline HT-C9 som sjöng på sista versen.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.