L
Lampkmapp en som sitter på sladden ? dom brukar var helgjjutna , så det blir en ny då .
byt den du , bara håll koll anslutningar i den nya , inga strån från ledaren utanför hålen , brukar vara lite kort , så skalningen blir kort , ett tips när du ska skala ledarna utan att skada dom , värm lite med låga och dra av med nageln så går inga kardeler av

Bästa svaret

Om vi antar att det inte handlar om en lampsladd. Utan om en brytare på väggen. Då får du inte flytta den enl. elinstallationsreglerna. Det måste göras av en elektriker.

L
H hempularen skrev:
Om vi antar att det inte handlar om en lampsladd. Utan om en brytare på väggen. Då får du inte flytta den enl. elinstallationsreglerna. Det måste göras av en elektriker.
Jag sa enligt nedan och inte en brytare på vägg
Och har inte antagit något annat , än besvarat frågan i den form som den kommit
Lampkmapp en som sitter på sladden ? dom brukar var helgjjutna , så det blir en ny då .

Även om du besvara en kanske felställd fråga vore det bra om du läste igenom ditt inlägg innan "postning" så skulle det bli lättare för samtliga att läs och förstå. Använd gärna också punkt efter avslutad mening och inte "bara" kommatecken.

"Lampkmapp en" är ett underligt ord ;).

En smidig lösning är att använda en extra lampknapp som trådlöst styr den ursprungliga lampknappen eller själva lampan.
Jag använde själv IKEAs lösning i ett rum där lampknappen satt avigt till. Rummet ska helrenoveras inom ett par år så jag ville inte lägga flera tusen på en elektriker nu.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/lighting/36812/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.