Jag undrar om de är okej att ändra röret till köksventilationen som jag har ritat enkelt på bilden nedan.
Bilden till vänster är hur röret är draget idag och till höger hur jag skulle vilja dra det.
Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig på traven om vad som gäller när man ska ändra ventilationen.
Tack på förhand!
Bilden till vänster är hur röret är draget idag och till höger hur jag skulle vilja dra det.
Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig på traven om vad som gäller när man ska ändra ventilationen.
Tack på förhand!
Tar och kidnappar in mig här lite, eftersom jag har ett relaterat problem. Vi har idag ett oisolerat spirorör ut genom köksväggen, liggande löst ovanpå köksskåpen ett par-tre meter fram till spisen. Tänkte åtgärda detta i samband med att vi såsmåningom bygger nytt kök, men jag håller på med hallen på övervåningen nu, är röret isåfall skulle komma upp. Frågan är följande:
Vad krävs för att dra röret som följer: rakt ner från vinden, där en fläktmodul placeras (från modulen upp på taket i en kåpa, såklart), ner genom övervåningen (brandisolerat förstås), ner genom mellanbjälklaget och ner i hallen på nedervåningen. Där gör röret en 90-gradersböj och följer halltaket en bit. Därefter ytterligare en 90-gradersböj och in genom köksväggen.
Vad krävs för att dra röret som följer: rakt ner från vinden, där en fläktmodul placeras (från modulen upp på taket i en kåpa, såklart), ner genom övervåningen (brandisolerat förstås), ner genom mellanbjälklaget och ner i hallen på nedervåningen. Där gör röret en 90-gradersböj och följer halltaket en bit. Därefter ytterligare en 90-gradersböj och in genom köksväggen.
Ska väl funka , om du sätter en renslucka vid böjen som går in i väggen.JF. skrev:Jag undrar om de är okej att ändra röret till köksventilationen som jag har ritat enkelt på bilden nedan.
Tack på förhand!
typ en sån här---> http://www.lindab.se/frameset/run_f...masterweb_standard.asp&ExpandID=820&T=39&L2=1
Klicka här för att svara