4 205 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Flytta karmskruv några millimeter
Hej,
Jag måste flytta en dörrkarm några millimeter och undrar hur man bäst fyller igen de gamla skruvhålen i väggen? Karmskruvarna kommer alltså behöva sitta ett par millimeter bredvid de gamla hålen.
Ett alternativ är väl att borra hål och plugga igen med rundstav och trälim. Ett annat kanske kan vara att pressa in en blandning av trälim och träspån. Vad är bästa lösningen enligt er?
Tacksam för svar
Simon
Jag måste flytta en dörrkarm några millimeter och undrar hur man bäst fyller igen de gamla skruvhålen i väggen? Karmskruvarna kommer alltså behöva sitta ett par millimeter bredvid de gamla hålen.
Ett alternativ är väl att borra hål och plugga igen med rundstav och trälim. Ett annat kanske kan vara att pressa in en blandning av trälim och träspån. Vad är bästa lösningen enligt er?
Tacksam för svar
Simon
Produkter som diskuteras: "karmskruv"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Det brukar gå att dra i karmskruven något snett utan karmen flyttar sig.
Medlem
· Stockholms Län
· 702 inlägg
Jag hade borrat nya hål (men inte precis bredvid dom gamla för utseendets skull) . Man tänker inte på att det sitter några extra täckbrickor.
Om du kan vinkla ut dörren så du kommer åt utsidan av karmen hade jag dessutom kört karmhylsor istället. Men om du bara kommer åt inifrån karmen är det karmskruv som gäller.
Om du kan vinkla ut dörren så du kommer åt utsidan av karmen hade jag dessutom kört karmhylsor istället. Men om du bara kommer åt inifrån karmen är det karmskruv som gäller.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden