Hallå!

Vi håller på att byta kök och då flyttar vi diskhon 60 cm åt vänster. Just nu sitter vi fast i väntan på rörmokaren då vi är osäkra om han kommer åt att dra avloppet under bänkskåpen och har därför inte dragit fast alla stommarna längs med väggen än. Hade vi kunnat göra det kan vi fortsätta direkt med resten av stommarna, dra fast bänkskiva, kakla osv. Så frågan är om ni tror han kommer åt att montera rördelarna under stommen och ansluta mot avloppsstammen?

Stommarna är standard 16,5 cm över golv och anslutningen till stammen sticker upp 7 cm över golv, dvs det finns 10,5 cm att gå på för att lirka på anslutningen.

Redigerat:
Ni bör nog vänta så han får göra klart innan ni sätter dit skåpen. det hade jag gjort i alla fall.

Ja det funkar att dra avloppet i sparksockeln under skåpen.

om inte er tjocka röris fixat det så får Matti eller jag hänga dit den!
inga problem förutsatt avloppet går ner i golv.

Krilleman
Det är betydligt lättare att fixa till avloppet utan att skåpen är monterade! Desstuom blir det en betydligt bättre slutprodukt som sitter stabilare och chansen för att det glider isär minskar!

Jag skulle absolut vänta med skåpen! Svårt att få det bra sen...

krilleman_215 skrev:
- - -chansen för att det glider isär minskar! - - -
Personligen skulle jag nog se detta som en risk och inte en chans, men jag är varken optimist eller hantverkare!;)

Krilleman
d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.