På den bruna soptunnan för matavfall finns två olika hål för montering av hjulen. På vår tunna har hjulen monterats i fel hål, så tunnan lutar och lätt välter.

Nån som vet om/hur man kan ta loss hjulen och byta plats på dem utan att förstöra dem?
Eller är de konstruerade för att bara kunna monteras en gång för att sedan inte kunna tas av?
 
Det är väl kommunens tunna? Du får ringa dem och berätta att den är trasig.
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det är väl kommunens tunna? Du får ringa dem och berätta att den är trasig.
Har mailat dem och väntar svar. Men tänkte ifall det gick att fixa snabbt & lätt själv...
 
Fått följande svar från Renova (ifall nån annan vill veta): Hjulen tas loss med slägga, vilket innebär att de mest troligt går sönder. Sedan får man sätta på nya.
Går alltså inte fixa själv, utan kommunen/Renova får komma ut och byta.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.