Hur gör man?
Vi har 2 st uttag som måste flyttas fram.
Jag fick ett tips att det var bara o ta 2 st skarvsladdar o dra emellan planken men
det känns liiite fel.. Man får väl inte göra så eller? Tänker på brandsäkerheten m.m.
Tacksam för svar. Vi håller på med reglar o isolering nu.
Får jag göra det själv ?
Vi har 2 st uttag som måste flyttas fram.
Jag fick ett tips att det var bara o ta 2 st skarvsladdar o dra emellan planken men
det känns liiite fel.. Man får väl inte göra så eller? Tänker på brandsäkerheten m.m.
Tacksam för svar. Vi håller på med reglar o isolering nu.
Får jag göra det själv ?
Redigerat:
eljo sålde förr dosor som man monterade över befintlig dosa om man tilläggsisolerade innåt, dock vet jag ej om dessa finns kvar.
Annars ny dosa och hacka fram bef. rör samt dra om kablarna.. (fk)
Annars ny dosa och hacka fram bef. rör samt dra om kablarna.. (fk)
Jag funderar på ifall ni inte kan skära/såga bort hela botten på en dosa, kanske lämpligtvis någon dosa som har justerbart djup:

Montera denna exakt ovan den befintliga, kloss mot.
Resultatet blir alltså en ny, dubbelt så rymlig, dosa.
Ni med behörighet!, visst borde man kunna göra så?

Montera denna exakt ovan den befintliga, kloss mot.
Resultatet blir alltså en ny, dubbelt så rymlig, dosa.
Ni med behörighet!, visst borde man kunna göra så?
1. Hugg upp gipsen runt dosan och tag loss den från regeln som den säkert sitter spikad i. Lättast är att kapa spikarna med en tigersåg.
2. Det går ett eller flera rör till/från dosan. Hugg upp lite till så att du kan dra fram dosan 45 mm och spika fast den i en kloss som du sätter på regeln.
3. När du vill återställa väggen sätter du tillbaka dosan och lagar gipsväggen. Det är inte alls svårt.
2. Det går ett eller flera rör till/från dosan. Hugg upp lite till så att du kan dra fram dosan 45 mm och spika fast den i en kloss som du sätter på regeln.
3. När du vill återställa väggen sätter du tillbaka dosan och lagar gipsväggen. Det är inte alls svårt.
Klicka här för att svara
