Jag har totalt renoverat en 70-tals villa på 105+105 kvm, källaren är delvis inredd men garaget tar en del av ytan. Jag känner att huset har blivit för litet för vår familj. Vi har anlitat en arkitekt och har ritningar på en tillbyggnad i vinkel. Huset skulle bli 150+105 kvm. Vi får större social yta med flytt av köket och ett extra sovrum.
Någon jag känner ska flytta från sitt 40-tals hus som är på 250 kvm plus källare och frågade om jag ville köpa det istället. Huset ligger vid en mer trafikerad gata och har viss renoveringsbehov men är stort och bra. Många roliga projekt att göra där. Lånet skulle ligga på samma nivå oavsett val. Tips på vad jag ska välja?

Magkänsla här nu: det större 1940-talshuset! Under förutsättning att ni inte tycker att det är superkul med ett tillbyggnadsprojekt, men oavsett vilket blir alltid en tillbyggnad ett antal kompromisser. Det äldre huset är stort och konstruerat för denna yta från början.
Trafiken vänjer en sig vid.

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Magkänsla här nu: det större 1940-talshuset! Under förutsättning att ni inte tycker att det är superkul med ett tillbyggnadsprojekt, men oavsett vilket blir alltid en tillbyggnad ett antal kompromisser. Det äldre huset är stort och konstruerat för denna yta från början.
Trafiken vänjer en sig vid.
Tillbyggnaden känns som att göra om något som redan är gjort. Det stora huset har varit 3 små lägenheter från början och känns mer spännande.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Men då så :D! På'at bara!
Misstänker att det kanske är känslan av att investerat mycket arbete i nuvarande hus som ni totalrenoverat, som ger tvekan om ni ska flytta eller inte. Å andra sidan finns inte så många hus med rejäl boyta som det ni sneglar på.

• Gilla
PCL
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.