Hemmabyggd kranfastsättning med flexibla slangar och kopplingar mot vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pex-rördel i plastförpackning med stödhylsa och gängad anslutning synlig.
Skapa konto
Modulpex slang i förpackning på marken, avsett för VVS-installationer, med artikelnummer och regabs logotyp synlig.
Skapa konto
Hemmabyggd kran av PVC-rör ovanpå vask mot vit vägg och ansluten till befintlig vatteninstallation.
Skapa konto
Hej, jag vill ersätta min ”hemmabyggda” kran med en ”riktig”. Se bilder . Det innebär att jag ska flytta den snett uppåt på väggen och montera en kran på väggen som går ut över vasken. Jag är med på övergång till halvtum från där kran sitter idag samt att jag därefter ska sätta en rörvinkel. Men sen ska jag montera ett pex rör (se bild) mellan detta och upp till blandar fästet på väggen. Men jag fattar inte hur jag ska fästa pex röret mellan dessa punkter…? Det ser ju ut att va en jättelång ”stödhylsa” på pex röret,.? Hur gör man…?

• Metallrörkopplingar i plastförpackningar på marken, tillhörande ett VVS-projekt.
    Skapa konto
Frågan löst…stödhylsan på pex rör ska bara till liten del försänkas i klämringdkopplingrn….‍♂️

Krilleman
Är det denna delen som du refererar till stödhylsa så ska den ligga an i botten på klämringskopplingen.

Stödhylsa i botten på en klämringskoppling, förpackad, plus etikett med produktdetaljer.

Krilleman
Men jag förstår inte riktigt vad du vill uppnå med installationen.

Blandarfäste med övergångar + klämringskopplingar i?

:thinking::thinking::thinking:

Krilleman Krilleman skrev:
Men jag förstår inte riktigt vad du vill uppnå med installationen.

Blandarfäste med övergångar + klämringskopplingar i?

:thinking::thinking::thinking:
ja, som glad amatör är jag inte säker på det heller. Min tanke är att jag ska skruva av den gamla blandaren, konvertera till halvtum, sätta en vinkel och sen gå på med flex röret upp till en ny blandare. Denna ska sitta på väggen över tvättstället så att kranen går ut över vasken. Dessutom har jag tänkt ha möjlighet att koppla på slang för att kunna vattna, se bild. Röranslutning med vinkel och adapter framför rödbrun dekorativ gallerbakgrund.
Skapa konto
Kromad blandare med konverterad halvtumsanslutning och vinkel för flexslang, planerad för väggmontage.
Skapa konto
Ok

S sepani skrev:
Frågan löst…stödhylsan på pex rör ska bara till liten del försänkas i klämringdkopplingrn….‍♂️
Lägg ner projektet! Ser ut att kosta mer än det smakar för en usel lösning. Anlita en röris!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.