Håller på att renovera ett badrum där jag försöker göra så mycket som möjligt själv. Ett moment som jag kände mig osäker på för att det blir jobbigt att rätta till var just flytspacklningen med fall. Tog därför hjälp av en lokal firma för att slippa krångla med det själv men resultatet känns som att jag hade gjort bättre med själv.

Hur dåligt är det? Ska jag vägra att betala? Går det att fixa?

vad jag har kunnat se så är fallen som det ska men det är otroligt ojämt

• Flytspacklad golvyta med synliga ojämnheter och en vattenpass ligger på golvet i ett badrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämt flytspacklat badrumsgolv med vattenpass och golvbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
Roger Fundin och 18 till
  • Laddar…
RoTe
Haha det där måste va före-bilder va? Ingen kan misslyckas sååå grovt!

• Gilla
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
Det resultatet hade jag aldrig betalat för😱

• Gilla
Roger Fundin och 8 till
  • Laddar…
K
Jag har flytspacklat en enda gång i mitt liv, och resultatet blev fan så mycket bättre än det där.

Betala inte ett öre som det ser ut i dagsläget.

• Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
T
Är detta på riktigt?😱
Är det ens möjligt att få så dåligt resulrat😂

• Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
Just de där att spackla badrum med fall kan vara klurigt ,

De alternativen du har nu är att betongslip ner där du har höga toppar så vatten passet ligger plant och spackla upp svalorna med hand spackel ,

Nr2 köp en förhöjnings som bygger 12mm och sätt nya höjder och spackla om allt

Nr3 bila bort allt , väldigt tråkigt

, vilket spackel körde du på ? Hade du nivå pinnar som hjälp , hur tjockt spacklade du ?

RoTe
R Rickard.lj skrev:

De alternativen du har nu är att betongslip ner där du har höga toppar så vatten passet ligger plant och spackla upp svalorna med hand spackel ,

, vilket spackel körde du på ? Hade du nivå pinnar som hjälp , hur tjockt spacklade du ?
Läs tråden kanske? "Tog därför hjälp av en lokal firma för att slippa krångla med det"

• Gilla
Mörner och 12 till
  • Laddar…
K
Byggogge Byggogge skrev:
Går det att fixa?

Det går att fixa.
Spacklat är slipbart, men kan naturligtvis även bilas bort. Det borde gå att flyta ovanpå.
Börja med att fråga hur utföraren har för avsikt att hantera resultatet.

R Rickard.lj skrev:

TS tog hjälpa av firma då han kände sig osäker på att flytspackla själv. För att få ett bra resultat och det var detta han fick.

RoTe RoTe skrev:
Läs tråden kanske? "Tog därför hjälp av en lokal firma för att slippa krångla med det"
Läst de sen 😉 såg bilderna och tänkte en hemma fixare hade försökt 😄

Är ju en första gång för alla billigast att göra är nog slipa topparna och anlita en golvfirma till att flyta om det ev med en förhöjningsring till golvbrunnen om det behövs.

Edit: har läst tråden och vet att det är en firma som har spacklat dom ska givetvis inte ha betalt utan borde lämpligen stå för skadorna

Ja jag är så jävla irriterad och är hundra på att min 7åriga dotter hade gjort det bättre.

Jag har skickat bilderna till firman och fått svar att ”så ska det givetvis inte vara”. dom kommer imorgon.

Jag är ju inte jättetaggad på att släppa in dom i huset igen då dom verkar vara inkompetenta men antar att dom måste få en chans att rätta till det

• Gilla
Allman och 3 till
  • Laddar…
Byggogge Byggogge skrev:
Hur dåligt är det? Ska jag vägra att betala? Går det att fixa?

Man ser att det läckt ut vid väggen, vilket har "stulit" material från ytan & skapat "problemet".

Dom får handspackla upp så det blir jämnt & fixa till ena sidan vid brunnen.
Skittråkigt men sådant händer & ingen stor sak att fixa till.

• Gilla
Erik_91 och 2 till
  • Laddar…
Tänk bara på tröskelhöjd innan du låter dom skena iväg inte så kul med 8 cm höjdskillnad klinkers bygger ca 13-15 mm

• Gilla
Kungen_283746 och 3 till
  • Laddar…
Vart har spacklet som läckt ut tagit vägen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.